Monday, February 17, 2014

DUNIA HARI INI

Asalamualaikum dan salam sejahtera semua ... Alhamdulillah , akhirnya keluar juga result semester 1 di uum , 3.02 cuma yang aku mampu lakukan pada semester 1 di universiti , aku akui memang semester 1 aku banyak main , enjoy dgn member , outing sana sni , itulah kesilapan aku bila tidak fikir panjang .. sepertinya aku hilang arah dan tujuan , jumpa buku pun sekali sekala .. huhuhuh .. Dan sekarang semester 2 sudah pun bermula. aku kena baiki diri ku sendiri , bukan saja dari segi akademik tapi kerohanian juga perlu ditingkatkan , ini lah salah satu punca pointer aku rendah giler ... Aku kena usaha lebih keras lagi pada masa akan datng agar kewujudan aku belajar di universiti ini bukanlah satu perkara yang sia-sia , sudah banyak wang yang dilaburkan untuk UNIVERSITI UTARA MALAYSIA hanya semata-mata untuk mendapatkan segulung ijazah laitu sehelai kertas yang tidak ada manfaatnya untuk AKHIRAT tapi bagi DUNIA menjadi satu elemen penting bagi makhluk yang bernama MANUSIA .ISHHH ISHHH ISHHH .. Sekarang aku kena berubah , umur sudah pun meningkat 21 tahun , zaman remaja aku sudah pun berlalu , sedikit lagi akan masuk ke alam dewasa.. ya ALLAH bantulah hamba mu ini untuk berubah , jauhkan lah diri ku dari segala perkarax2 negatif yang boleh membawaq kemudaratan kepada diriku dan keluargaku . AMIN YA RABBAL ALAMIN .. Laman sosial pun aku kena kurangkan , banyak menghabiskan masa aku perkara yang tidak ada manfaatnya .. huhuhuh ..

No comments:

Post a Comment